Miben segíthetek?

Neuropszichológiai szemléletű vizsgálatok

  • Idegrendszeri éretlenségek, megkésett, vagy eltérő fejlődés gyanúja esetén felmérés, a fejlettségi szint meghatározása, fejlesztési területek kijelölése, nevelési tanácsadás.
  • Figyelemhiányos hiperaktivitás zavar (ADHD) gyanúja esetén szűrővizsgálatok végzése. Ha a vizsgálatok és a viselkedéses tüneti kép alátámasztja a probléma jelenlétét, pszichiáter kollégával együttműködve lehetőség van a diagnózis felállítására is.
  • Autizmus spektrumzavar gyanúja esetén szűrővizsgálatok végzése.
  • Specifikus tanulási zavarok (diszlexia, diszgráfia) gyanúja esetén komplex neuropszichológiai vizsgálat, szükség esetén gyógypedagógus bevonásával.
  • Különböző gyermekkori epilepsziák kognitív funkciókra gyakorolt hatásának vizsgálata, a fejlesztési területek meghatározása. 
  • Traumás agysérülés, vagy idegrendszeri infekciók, gyulladások esetén, felépülés utáni kognitív állapotfelmérés, a fejlesztési területek meghatározása.
  • Felnőttek esetén kognitív állapotfelmérés valamilyen idegrendszert érintő eseményt követően (pl. traumás agysérülés, stroke, neurológiai betegségek).

Tanácsadás, terápiás foglalkozások serdülőknek

  • Kognitív viselkedésterápia a tanácsadás eszközeivel: szorongásos és hangulati problémák, társas kapcsolati nehézségek.
  • 4 alkalmas serdülő konzultáció: önállósodás, szülőkről való leválás, pályaválasztás, társas kapcsolatok témákban.
  • ADHD készségfejlesztő tréning
  • Tanulásmódszertan tréning

Iskolaérettség vizsgálat nagycsoportos óvodások esetén

Iskolaérettségről akkor beszélhetünk, ha a gyermek mind biológiai, mind pedig pszichológiai és szociális szempontból is érett az iskolakezdéshez. A felmérés ezt a három területet célozza meg. Kiterjed a nagymozgások és finommotorika, figyelmi funkciók, feladattudat, gondolkodás, számolási- és emlékezeti tevékenység felmérésére.

Tanácsadás szülőknek

Tanácsadás szülőknek nevelési kérdésekben.